Plívošův pytel (S2-S3)

Lom 50°40’42.087″N, 13°41’54.709″E
Čtyřcestí 50°40’56.655″N, 13°42’0.320″E
Vrchol 50°41’10.191″N, 13°42’12.177″E

Popis: Nástup je v místě, kde končí „Sjezd Plívošův pytel.„. V tomto místě teče potok, který budeme mít po pravé ruce a půjdeme po cestě vedoucí paraelně s ním. Cesta začne stoupat mírně vlevo vzhůru a po 300 metrech končí úplně v tomto místě je lom cesty 90° vlevo. Po 50 metrech vylezeme na lesní cestu, po níž se dáme vlevo a po 100 metrech na křižovatce vpravo vzhůru vymletou cestou. Po té stále vzhůru cca 400 metrů, kdy při tom projdeme ♠ dlouhou mírnou levou zatáčkou a hustším smrkovým porostem a dostaneme se na lom ostře vpravo , který nás vyhoupne na vrstevnicovou cestu (míjíme mohutný buk). Touto cestou až na trojcestí s můstkem. Ten přejdeme, tak aby jsme měli potok po levé ruce a začínáme stoupat šikmo vzhůru traverzem. Na konci traverzu cesta zatáčí vpravo do jeřabinového porostu, tím bez větším změn směru projdeme a pak přejdeme zarostlou starou svážnici. Přejdeme jí a průsekem mírně vlevo pokračujeme do vzrostlého bukového lesa. Tím projdeme na kraj louky. Po okraji lesa, který máme po pravé ruce, dojdeme až na rozcestí nad Horskou službou. Odtud lze sjet vpravo vrstevnicovou cestou a pak sjezdovkou č.6 nebo „sjezdem úvoz hrobská křížanovské úd.“ a nebo vlevo touto vrstevnicovou cestou kolem Horské služby do Mikulova po sjezdovce č.4 nebo 5.

Varianta málo sněhu: Začátek je v dolní části Hrobské sjezdovky č.6 (Na vrátkách) v místě, kde jí kříží „druhá!“ příčná cesta. Zde po ní odbočíme vpravo a opravdu mírným sjezdem se dostaneme po 250 metrech do žlábku kudy teče potok. Přejedeme můstek a hned za ním se dáme lomem vpravo a začínáme ukusovat svah po levé ruce a stále cik-cak kolmo vzhůru. po 150 metrech se dostáváme do místa ♠ dlouhé levotočivé zatáčky delší varianty. Dál pokračujeme výše popsanou cestou.

foto nástupního místa
lom cesty 90° vlevo
vpravo vzhůru vymletou cestou
♠ dlouhá levotočivá zatáčka
lom ostře vpravo (mohutný buk)
trojcestí s můstkem- vzhůru traverzem

Varianta málo sněhu

foto nástupního místa
Přejedeme můstek a vzhůru do svahu
♠ dlouhá levotočivá zatáčka

2 komentáře u Plívošův pytel (S2-S3)

1. Lumec napsal:

Výstup moc pěkný, jen značení je poněkud zavádějící, v okolí lesnických cest jsou zelené šipky na stromech přetřené hnědou barvou, takže se dost špatně hledají. Misto nastupu se mi nepodařilo najít vůbec (jsou tam popadne stromy a cesta nevypadá jako cesta). Je potřeba aby bylo opravdu dost sněhu, jinak tam necháte pásy (a nebo ponesete ponesete pul cesty lyže na zadech;-). 20 cm je málo, pod sněhem je spousta šutrů a klacky.

• admin napsal:

No trochu nám to značení myslivci otrhali a zakreslili hnědou, takže se vám tímto omlouváme. Údajně v této lokalitě v zimě hnízdí srnky, takže našlapujte zlehka :)
      Pokud je málo sněhu, lze jít výstupovkou „plívošův pytel-málo sněhu“. A pokud je opravdu málo sněhu, můžete vystoupat nahoru pod starým vlekem kotva, protože je vzhledem k jeho stavu mimo provoz.